Balenciaga

De geschiedenis van Balenciaga begint in 1915 met een kleine kleermakerssalon in San Sebastián, Spanje. Oprichter en modeontwerper Cristóbal Balenciaga, die Coco Chanel later de enige echte couturier noemde, emigreerde in 1937 naar de modehoofdstad Parijs en wijdde zich volledig aan de haute couture. Zijn voorliefde voor perfectie maakte hem legendarisch, zijn extravagante mode en unieke geuren maakten van hem een visionair die zijn tijd altijd een stapje voor was.

Meer: Informatie over Balenciaga

 
van de 2 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-2 van de 2 Producten

van de 2 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-2 van de 2 Producten

Balenciaga online bestellen

De geschiedenis van Balenciaga begint in 1915 met een kleine kleermakerssalon in San Sebastián, Spanje. Oprichter en modeontwerper Cristóbal Balenciaga, die Coco Chanel later de enige echte couturier noemde, emigreerde in 1937 naar de modehoofdstad Parijs en wijdde zich volledig aan de haute couture. Zijn voorliefde voor perfectie maakte hem legendarisch, zijn extravagante mode en unieke geuren maakten van hem een visionair die zijn tijd altijd een stapje voor was.

Meer: Informatie over Balenciaga

 

Balenciaga - Een vleugje Haute Couture

De geschiedenis van Balenciaga begint in 1915 met een kleine kleermakerssalon in San Sebastián, Spanje. Oprichter en modeontwerper Cristóbal Balenciaga, die Coco Chanel later de enige echte couturier noemde, emigreerde in 1937 naar de modehoofdstad Parijs en wijdde zich volledig aan de haute couture. Zijn voorliefde voor perfectie maakte hem legendarisch, zijn extravagante mode en unieke geuren maakten van hem een visionair die zijn tijd altijd een stapje voor was.

Teug in Spanje concentreerde Balenciaga zich vanaf 1968 uitsluitend op de productie van tassen, sjaals en parfum. In deze periode zijn de klassiekers van Balenciaga's vrouwengeuren Quadrille en Cialenga ontstaan, die helaas vandaag de dag niet meer verkrijgbaar zijn. Naast de geuren van Belanciaga vindt u ook parfums van andere grote merken en cosmetica van bekende luxelabels. Met de nieuwe hoofdontwerper Alexander Wang kwam er in 2012 een frisse wind van verandering - sindsdien opereert Balenciaga internationaal met meer succes dan ooit tevoren.

Opgericht in Parijs, is het modebedrijf vooral bekend geworden om zijn ongewone en extravagante modecreaties. Het hart van de oprichter, Cristóbal Balenciaga, heeft altijd al geklopt voor haute couture en dit is nog steeds terug te vinden in de mode. De geuren van Balenciaga worden vooral gekenmerkt door hun unieke bloemige en frisse geur, waardoor de vrouwelijke kant van elke vrouw op een geraffineerde manier wordt benadrukt.

Balenciaga geuren - bloemige noten en pure elegantie

Balenciaga parfums voelen aan als een vleugje couture op je huid en strelen je met zachte, bloemige noten. Zo ook het parfum van Balenciaga Paris. Een extravagante geur en een eerbetoon aan de haute couture en de stad die zijn naam aan Parijs heeft gegeven. Dit parfum weerspiegelt de elegantie van de Parijse vrouw, die zich op een verfijnde manier beweegt in de Haute Couture en met de betoverende geur een vrouwelijk en karakteristiek aura uitstraalt.

Balenciaga Florabotanica, die pas in 2012 werd gelanceerd, wordt beschouwd als een absolute must-have. Het parfum is mysterieus, sensueel en betoverend en boeit meteen met zijn nieuwe interpretatie van bloemige noten. Het eau de parfum van Balenciaga staat voor het onzekere en voor verleiding. Dit wordt bereikt door betoverende essenties en een sensuele en verleidelijke combinatie van kostbare geuren. Met zijn speciale ingrediënten heeft Florabotanica een spannend, bijna wild en gevaarlijk effect.

De succesvolle Hollywoodactrice Kristen Stewart werd gekozen voor de geurcampagne. Met haar terughoudende en mysterieuze karakter is ze perfect geschikt voor de rol van Florabotanica. Parfumeur Nucikas Ghesquière, die het parfum heeft ontworpen, beschrijft zichzelf als de perfecte muze voor het parfum in haar. Met haar klassieke kenmerken en een bijna rebelse uitstraling belichaamt ze zowel schoonheid als gevaar.

Vrouwelijk, modern, elegant: Balenciaga geuren

Het succesverhaal van het bedrijf werd voortgezet met de twee geuren Paris L'Eau Rose en Paris L'Essence. Typisch voor de mode zijn de zeer elegante en moderne snitten, dus het is geen wonder dat de geuren ook een even vrouwelijke als elegante charme uitstralen.

Een ander meesterwerk is B. Balenciaga, die wordt beschouwd als het verdampte DNA van het huis, omdat hij alle waarden van het modebedrijf belichaamt: extravagantie, kracht, sensualiteit en karakter. De geur lijkt helder en fris en is absoluut uniek door de samenstelling van houtachtige en bloemige noten. In de buitengewone topnoot ontvouwen zich eerst de lenteachtige lelietjes-van-dalen en de sojabonen. Het hart van het eau de parfum geeft het zijn poederachtige karakter - zoals alle Balenciaga geuren bevat het violet, wat zo typisch is voor het label. Door het te combineren met essences van iris werd een compleet nieuwe geur gecreëerd. Een vrouwelijk boeket bloemen dat de sensualiteit en vrouwelijkheid van het label uitstraalt. Aan de basis onthult de geur een zacht akkoord van aromatisch cederhout en fluweelzachte cashmeran, wat het een sterk karakter geeft.

Een variant van de originele geur is Balenciaga B. Huid, die nog sensueeler en intiemer lijkt dan zijn voorganger. Ook bij dit eau de parfum spelen verleidelijke bloemige noten met aromatische, houtachtige geurextracten die de zintuigen verleiden. De ongewone topnoot van oosterse en aangename groene thee wordt gecombineerd met lenteachtige lelietjes-van-dalen. De hartnoot is pioenroos, waardoor de geur zijdeachtig, zacht en poederig lijkt. De houtachtige basis van kasjmierhout en vetiver geven het eau de parfum een heel bijzonder verleidelijk karakter.

Elk van de Balenciaga geuren drukt vrouwelijkheid, kracht en sensualiteit uit. Ze is zelfverzekerd, weet wat ze wil, presenteert zich zelfverzekerd en heeft toch haar mysterieuze kanten, die ze nooit aan iemand onthult. Ze is veelzijdig en fascinerend en waardeert haar waarde. Het model Anna Ewers, die verantwoordelijk was voor de reclamecampagne voor B. Balenciaga reclamecampagne, belichaamt precies deze waarden. Voor de campagne werd ze gefotografeerd in een fascinerend zwart-wit portret, dat werd geënsceneerd door sterfotograaf Steven Klein.

Balenciaga neemt je mee naar een botanisch wonderland...

Met zijn nieuwste parfumcreaties speelde het label zich in de topklasse van de vrouwengeuren. De in 2012 gelanceerde Florabotanica evolueerde snel van een insiders' tip naar een verrassend succes - mede dankzij geurambassadeur Kristen Stewart. Balenciaga Florabotanica neemt u mee naar een betoverde rozentuin, vol met wilde bloemen en ondoorgrondelijke geheimen. Wild en rijk aan contrast, de Balenciaga geur is een samenstelling van munt, roos, caladium en amber.

In 2013 werd Balenciaga Rosabotanica uitgebracht, de logische voortzetting van de succesvolle geur. Deze keer draait alles om de koningin van de bloemen, die zich van haar prachtige, provocerende kant laat zien. Rondom het luchtige, lichte rozenakkoord, frisse citrusnoten parelmoerachtige ochtenddauwdruppels, die de geur zijn verkwikkende karakter geven. Daarnaast zijn er groene vijgenbladeren en vetiver die de geurbeleving van Rosabotanica afronden.

Balenciaga Parijs daarentegen is, zoals de naam al aangeeft, een eerbetoon aan de stad van de liefde. Het eau de parfum combineert bloemige noten met zeldzame en fascinerende essences die de geur onmiskenbaar maken. Onderscheidende noten geven de geur zijn taartgeur. Mos, leer en aromatische houtsoorten maken het iets heel bijzonders - net als de stad Parijs zelf.
Zelfs de fles van deze buitengewone geur is iets heel bijzonders: het is een mondgeblazen glazen fles waar de champagnekleurige eau de parfum doorheen schittert. Eenvoudig en zonder veel moeite absoluut elegant. Een stijlvol understatement dat op een slimme manier de moeiteloze stijl van de Parijse vrouw belichaamt. Het Parfum van Parijs is een grandioze geursamenstelling, die overtuigt met zijn bloemig-houtachtige ingrediënten en een magische aantrekkingskracht uitoefent die de hele dag duurt. Het parfum werd gecreëerd door sterrenparfumeur Olivier Polge, die al absolute klassiekers creëerde voor merken als Armani of Dior.

De flacons zijn zo verfijnd als de mode

De flacons zijn ook echte kunstwerken en doen denken aan verfijnde haute couture. Een extravagant ontwerp met contrasterende facetten zet de geuren perfect in scène.

De Florabotanica presenteert zich eenvoudigweg in een transparante glazen flacon, alleen de grote kap in zwart-wit gestreepte uitvoering zorgt voor grote opschudding. De Rosabotanica heeft een vergelijkbaar uiterlijk, alleen is de glazen fles hier omgeven door exotische, kleurrijke bloemen.

Haute Couture van Balenciaga: Spaans temperament en Franse elegantie

Nadat Nicolas Ghesquière 15 jaar lang Creatice Director was voor Balenciaga, nam de New Yorker Alexander Wang deze functie in 2012 voor drie jaar over. Alexander Wang runt ook zijn eigen merk met dezelfde naam zeer succesvol. De ontwerper creëerde in totaal 15 collecties voor het label, die allemaal een groot succes waren en het merk nog succesvoller maakten. Nadat Ghesquière Balenciaga in de vroege jaren negentig zijn commerciële en esthetische kracht had teruggewonnen, zette Wang dit succes voort. Nog meer jeugdigheid en frisheid bracht Demna Gvasalia vervolgens naar het modehuis, dat de wereld van de haute couture heeft geaccepteerd als een getalenteerde nieuwkomer in de industrie. Zijn collecties zijn ook geïnspireerd op het werk van Cristóbal Balenciaga. Parallellen zoals vrouwelijke snitten en bloemmotieven komen altijd aan bod in zijn werk. Met zijn herinterpretaties van de oude meester, maar ook met moderne, jeugdige creaties, bracht hij een frisse wind door het haute couture huis. Zijn creaties stralen moed en visie uit en zetten nieuwe trends.