Calvin Klein
Calvin Klein

Calvin Klein

Calvin Klein is één van de meest invloedrijke ontwerpers ter wereld zowel op het gebied van mode als geuren. Door de strakke lijnen en sobere vormen staat zijn naam synoniem voor modern chique minimalisme. Bij de lancering van zijn eigen label in 1968 creëerde hij een vooruitstrevend merk met visie op modegebied. Inmiddels is het iconische label een echt lifestyle merk en één van de meest gerenommeerde merknamen ter wereld. Altijd innovatief op het gebied van mode, geuren en advertenties is Calvin Klein een merk dat mensen van alle leeftijden aanspreekt.

 
van de 32 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-32 van de 32 Producten

    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
van de 32 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-32 van de 32 Producten

Calvin Klein online bestellen

Calvin Klein is één van de meest invloedrijke ontwerpers ter wereld zowel op het gebied van mode als geuren. Door de strakke lijnen en sobere vormen staat zijn naam synoniem voor modern chique minimalisme. Bij de lancering van zijn eigen label in 1968 creëerde hij een vooruitstrevend merk met visie op modegebied. Inmiddels is het iconische label een echt lifestyle merk en één van de meest gerenommeerde merknamen ter wereld. Altijd innovatief op het gebied van mode, geuren en advertenties is Calvin Klein een merk dat mensen van alle leeftijden aanspreekt.

 

Calvin Klein - altijd zijn tijd vooruit

De Amerikaanse modeontwerper Calvin Richard Klein richtte in 1968 zijn eigen modebedrijf op, Calvin Klein Inc. in Manhattan, nadat hij enkele jaren voor andere modehuizen had gewerkt. De puristische, tijdloos elegante creaties van de jonge ontwerper maakten Calvin Klein al snel beroemd. Deze wereldwijde populariteit van het merk, die tot op de dag van vandaag voortduurt, is grotendeels te danken aan de Calvin Klein geuren. Vooral de Calvin Klein ck, die in de jaren negentig als eerste Unisex-parfum de parfumindustrie veroverde.

Het succesverhaal van het New Yorkse modebedrijf Calvin Klein

Na een studie modeontwerp aan het Fashion Institute of Technology in Manhattan, werkte Klein enkele jaren als ontwerper voor verschillende modehuizen in New York. In 1968 besloot hij samen met zijn jeugdvriend Barry Schwartz zijn eigen modelabel te beginnen. Geïnspireerd door James Dean en de stijl van de New Yorkse jeugd, ontwierp Calvin Klein zijn eerste creaties voor zijn eigen bedrijf. Met de eerste jassen en jurken die hij onder zijn eigen naam produceerde, zorgde hij al snel voor veel opschudding en interesse in zijn werk. Dit was omdat Klein's eenvoudige, klassieke moderne snitten de New Yorkse modescene destijds positief verrasten.

"Ralph Lauren werd beïnvloed door het Britse ontwerp. Ik heb altijd al op het randje willen staan. « (Calvin Klein)

Calvin Klein is altijd bereid geweest om hard te werken, zijn merk zelf op te bouwen en geen moeite en kosten te sparen. De visie die Klein's inspanningen dreef is altijd de wens geweest om iets te durven, om iets nieuws te creëren. In de jaren tachtig werd de ontwerper uit de Bronx beroemd met zijn jeanskleding en de bijbehorende, soms gewaagde, campagnes - ook met Brooke Shields in de beginjaren van haar carrière. De vestiging van designer jeans op de massamarkt wordt hem toegeschreven. Klein wordt ook beschouwd als een pionier op het gebied van designerondergoed, dat hij in 1982 ook in zijn assortiment heeft opgenomen. Calvin Klein was op zijn laatst in het begin van de jaren negentig van de vorige eeuw op de lippen van iedereen, toen grote reclamecampagnes werden gelanceerd met Mark Wahlberg en Kate Moss voor het ondergoed van zijn label.

Sinds 2003 is Klein zelf niet meer verantwoordelijk voor de collecties van het label, nadat hij ze een jaar eerder had verkocht aan de Phillips-Van Heusen Corporation, die tot op de dag van vandaag het internationaal actieve bedrijf runt. Onder de merknaam, die nog steeds bestaat, worden dames- en herenbovenkleding, ondergoed, schoenen, accessoires, sieraden, horloges, cosmetica en parfums en huishoudelijke producten verkocht in het hogere prijssegment, hoewel de licenties van verschillende bedrijven zijn aangeschaft.

Calvin Klein heeft de modewereld gevormd

Sinds de oprichting van het bedrijf is een snelle opkomst van het merk begonnen, dat vandaag de dag nog steeds een vaste plaats inneemt onder de top van de modehuizen in de wereld. Vooral de sublieme stijl van Calvin Klein, waarvan de jurken meestal monochroom en eenvoudig waren, droeg bij aan het succes van de collecties, omdat het geen korte rages waren, in tegenstelling tot de creaties van andere grote ontwerpers. Vloeiend satijn, - het kenmerk van Calvin Klein - de tijdloos puristische stijl en de androgyne uitstraling, die vooral in de jaren negentig van belang was voor cK, is vandaag de dag nog steeds te zien in het merk.

Begin jaren zeventig ontwierp Klein zijn strak gesneden cult-jeans met de merknaam op de achterzak. Hij bereikte zijn doorbraak in 1982 door een elastiekje met de merknaam als inscriptie toe te voegen aan de klassieke onderbroek voor herenfijnrib. De sensationele reclamecampagnes hielpen het merk om de cultstatus te bereiken en maakten de gestileerde Calvin Klein jeans en ondergoed tot een absolute must-have.

Uiterlijk in de jaren negentig van de vorige eeuw was bijna iedereen bekend met de naam Calvin Klein - de naam van de ontwerper wiens minimalistische snit tot succes leidde, die ondergoed en spijkerbroek als designerstukken eerde en er een manier van leven van maakte.

"Je moet de mensen laten zien waar ze heen moeten. « (Calvin Klein)

Door de soms provocerende reclamecampagnes wist het merk zich te vestigen in de markt en hielp het ook de grote namen van vandaag, zoals Kate Moss, Mark Wahlberg en Christy Turlington, bekend te worden door ondergoedreclame en campagnes voor Calvin Klein geuren. De TV-campagne met de jonge Brooke Shields voor Calvin Klein Jeans produceerde de cultus "Niets komt tussen mij en mijn kuiten". Niet alleen is het uiterlijk van de jaren negentig al enige tijd terug in de mode, ook de klassiekers van het merk en de bijbehorende campagnes worden hergebruikt en geherinterpreteerd.

"Ik denk dat het tijd is om de grootste prestaties van het merk te doen herleven voor een nieuwe generatie." (Kevin Carrigan, Global Creative Director van Calvin Klein Jeans)

Calvin Klein parfums zijn overtuigend sinds de late jaren zeventig...

Sinds eind jaren zeventig biedt het bedrijf naast de mode ook parfums van Calvin Klein aan. Het startschot voor Calvin Klein parfums werd in 1978 gegeven door het eerste parfum van het merk, een vrouwengeur met de naam van het merk. Even later creëerde Calvijn Klein ook zijn eerste mannenparfum, dat kort en bondig Calvijn werd gedoopt. De twee Calvin Klein geuren, die nogal wat opschudding veroorzaakten, zijn vandaag de dag helaas niet meer verkrijgbaar in de winkels.

Door middel van grootschalige reclamecampagnes met bekende modellen heeft de geurdivisie een kolossale bijdrage geleverd aan de naamsbekendheid van het merk. Calvin Klein geuren zijn beschikbaar voor mannen en vrouwen, maar ook als uniseks geuren. De Calvin Klein Obsession, die in de jaren tachtig van de vorige eeuw werd ontwikkeld en beschikbaar is als een mannen- en vrouwengeur, is bijzonder populair geworden. Zoals de naam al doet vermoeden, zijn de Calvin Klein geuren Obsession en Obsession for Men betoverende geuren die hun zelfverzekerde dragers onweerstaanbaar maken. Om te kunnen genieten van Obsession-geuren is echter de bereidheid om zich er volledig aan over te geven een voorwaarde.


De aangenaam frisse, houtachtige ck is het eerste uniseks parfum ooit en is met zijn opwindende geurcompositie een van de klassiekers onder de geuren. Het idee om een uniseks parfum op de markt te brengen met ck one en zo een nieuwe parfumcategorie te creëren heeft een revolutie teweeggebracht in de wereld van het parfum. Sinds de introductie van het parfum in 1994 is het label erin geslaagd het parfum en de bijbehorende campagnes steeds opnieuw te interpreteren en aan te passen aan de tijdgeest. Bovendien biedt Calvin Klein ook huidverzorgingsproducten aan die passen bij de eau de toilette van de originele ck one geur. In onze winkel vindt u onder andere de cK one douchegel en deodorant spray, en het beste is dat uw partner ook de ck one producten kan gebruiken.

Een van deze nieuwe interpretaties van cK one is de nieuwe Calvin Klein geur ck 2, die ook een uniseks parfum is. Net als de andere Calvin Klein parfums richt deze frisse, bloemige en kruidige geur van het label zich niet op het geslacht van de drager, maar op zijn of haar persoonlijkheid. Geïnspireerd door de stedelijke jeugd, hun onbevangenheid en bereidheid tot experimenteren, komt deze veelzijdige geur tot stand met een overtuigende authenticiteit.

Calvin Klein geuren, die sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw zijn uitgebracht, worden vandaag de dag geproduceerd door Coty Inc., die ook verantwoordelijk is voor de marketing van de geuren van onder andere Chloé, Bottega Veneta en Jil Sander. In samenwerking met de cosmeticagroep Coty Inc. worden niet alleen tal van geuren gelanceerd onder de naam Calvin Klein, maar ook make-up en verzorgingsproducten. Sinds begin 2012 zijn er ook decoratieve cosmetica van Calvin Klein verkrijgbaar.

Creatieve en mooie foto's - dit is ook Calvin Klein

Calvin Klein is vooral bekend om zijn provocerende reclamecampagnes uit de jaren tachtig en negentig. De flirterige Brooke Shields - "Ik laat niets tussen mij en mijn Calvins komen!" - de shirtloze Kate Moss en de geharde Mark Wahlberg zijn de belichaming van Calvin Klein.

Het alomtegenwoordige model Kate Moss werd voor het eerst bekend door Klein en kreeg de status van supermodel door de campagne voor de Calvin Klein parfum Obsession. De campagne weerspiegelde deze ongebreidelde geur, die geen grenzen en geen reden kent, op de provocerende manier die typisch is voor Calvin Klein. Deze gepassioneerde geur geniet nu, verre van alle reden, van een cultstatus. Als een van de best verkochte Calvin Klein parfums aller tijden, dient de enige naam op shirts als een statement van een nonchalante, onconventionele levensstijl en wordt vaak gedragen door sterren.

Zijn ongelooflijke flair voor nieuw talent is keer op keer bewezen, inclusief de keuze van Scarlett Johansson als gezicht van de campagne voor de sensuele Calvin Klein geur Eternity Moment, gelanceerd in 2004. Gedurende zijn hele carrière zijn veel beroemdheden gekomen en gegaan als het ging om het gezicht van een huidige Calvin Klein collectie of een nieuwe geur. Beroemde sterren als Christy Turlington, Eva Mendes, Doutzen Kroes, Diane Kruger, Lara Stone, Kendall Jenner en Justin Bieber hebben allemaal voor de lens gestaan voor Calvin Klein.

Calvin Klein heeft iets heel bijzonders bedacht voor de reclamecampagne voor de voorjaarscollectie 2013. Het bedrijf heeft de Zweedse acteur Alexander Skarsgård en het Finse model Suvi Koponen gezamenlijk ondertekend om voor de camera te staan voor een fenomenale korte film. De film voor Calvin Klein's "Provocaties" campagne werd opgenomen door Fabien Baron en trok veel aandacht met zijn mooie en prachtige shots. De tien minuten durende film is verdeeld in verschillende secties die ook afzonderlijk kunnen worden bekeken.

Het eerste hoofdstuk heet "I. Gravitatie": Copons en Skarsgård liggen samen op de grond van een zogenaamd onbewoonde planeet, dicht bij elkaar, veroorzaakt door de aantrekkingskracht van de twee op elkaar inwerkende lichamen. De andere afleveringen zijn ook de moeite waard om naar te kijken en brengen de krachten die Calvin Klein's mode en geuren kunnen uitoefenen op de huid van de drager mooi over.

Search engine powered by ElasticSuite