Chloé
Chloé

Chloé

Vrijheid, lichtheid en vrouwelijkheid, dat zijn de basisprincipes waarop Chloé ruim 60 jaar geleden werd opgericht in Parijs. De romantische en moeiteloos chique stijl van Chloé vinden we vandaag nog steeds terug in zijn prêt-à-porter, accessoires en parfums. In 1975 lanceerde het modehuis zijn eigen parfum, een geur die nog altijd een en al romantiek uitstraalt.
 
van de 10 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-10 van de 10 Producten

    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
van de 10 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-10 van de 10 Producten

Chloe online bestellen

Vrijheid, lichtheid en vrouwelijkheid, dat zijn de basisprincipes waarop Chloé ruim 60 jaar geleden werd opgericht in Parijs. De romantische en moeiteloos chique stijl van Chloé vinden we vandaag nog steeds terug in zijn prêt-à-porter, accessoires en parfums. In 1975 lanceerde het modehuis zijn eigen parfum, een geur die nog altijd een en al romantiek uitstraalt.
 

Chloé: Luxe pret-a-porter!

Het is niet alleen de naam van het beroemde luxelabel Chloé dat de charme van Frankrijk uitstraalt en een stijlvolle Parisienne oproept - de creaties van het huis onthullen ook het mode- en trendbewustzijn van de aristocratische bedrijfsoprichter Gaby Aghion. Naast haar beroemde textielontwerpen zijn het ook de vele sensuele Chloé-parfums die chic en elegantie uitstralen en die een integraal onderdeel zijn geworden van veel dames huishoudens. De geuren staan bekend om hun bloemen- en lichtkarakter, een eigenschap die ook past bij de Aghions mode: Want lichte stoffen die zacht zijn voor de huid waren vanaf het begin haar favoriet in haar geliefde collecties. Lees meer over de geschiedenis van Chloé en het huidige assortiment Chloé-geuren.

Het begin van het merk Chloé

Gabrielle Aghion werd in 1921 in Alexandrië geboren. Haar familie behoorde tot de high society en dus genoot ze van een Franse schoolopleiding, waarbij ze een sterke band ontwikkelde met de levensstijl en vooral de mode van Frankrijk. Ook door haar moeder, die regelmatig jurken liet maken volgens ontwerpen uit Franse modetijdschriften, groeide de enorme belangstelling voor modetrends en de wens om eigen ontwerpen te maken.

Na het einde van de Tweede Wereldoorlog verhuisde ze met haar man Raymond naar Parijs, waar ze na een tijdje besloot om toe te geven aan haar droom en haar eigen mode te creëren. Parijs was niet alleen een stad - Parijs was de belichaming van de mode. Haar enthousiasme voor de natuurlijke kleuren van Egypte en haar bewustzijn van stijl en elegantie werden gecombineerd in haar eerste ontwerpen, die meteen uitverkocht waren.

Als naam voor haar merk koos ze de voornaam van een vriendin: Chloé. Ze kon haar eigen achternaam niet kiezen, omdat de naam afkomstig was van een maatschappij waar het voor een vrouw niet in de mode was om te werken en zeker niet als het gezin zoveel geld had dat ze niet hoefde te werken. Voor Aghion was het werken aan Chloé echter haar hobby en haar trots en vreugde.

Grote namen uit de modewereld hadden al voor Chloé gewerkt, waaronder de jonge Karl Lagerfeld, over wiens inzet en enthousiasme voor het werk Aghion altijd enthousiast was. En de klantenkring was ook bezaaid met grote namen uit de film- en muziekindustrie, zoals Grace Kelly of Brigitte Bardot.

Inmiddels zijn er naast de modecreaties een groot aantal hoogwaardige geurcomposities op de markt verschenen onder de naam Chloé, die net zo populair zijn en de reputatie van het populaire merk Chloé verder versterken. In een interview op de gevorderde leeftijd van 92 jaar heeft ze haar leven opnieuw bekeken en verklaard dat ze niets in haar leven ongedaan zou willen maken als ze de kans kreeg.

De Chloé geuren: vrouwelijk en ongelooflijk sensueel!

De focus van het beroemde modelabel is altijd de delicate onderbouwing van de vrouwelijkheid geweest, want creaties van Chloé interpreteren dit in zacht sensuele facetten en brengen altijd een vonkje meisjesachtige charme met zich mee. Net als de mode, reflecteren ook de geurcreaties van het merk Chloe op deze interpretatie van vrouwelijkheid. De lichte nuances spelen zachtjes rond de drager en brengen haar persoonlijkheid naar voren. De typische Chloé-vrouw boeit met een natuurlijke lichtheid en luchthartige gratie, ze boeit op het eerste gezicht zonder dat ze erdoor in beslag wordt genomen. Deze verleidelijke onschuld wordt op indrukwekkende wijze omgeven door een samenspel van zachte bloemige noten met sensuele poederachtige nuances. Er is de perfecte geur voor elke gelegenheid.

Een van de bekendste en meest populaire parfums van Chloé is de Chloé Woman Eau de Parfum, uitgebracht in 2007, die verleidt met warme oosterse nuances afgeleid van delicaat pioenroos-, magnolia- en cederhout. Een sensuele klassieke geur die de perfecte metgezel is voor een romantische date of een gezellige avond met uw geliefde.

De parfumeurs achter de Chloé-geuren

Het label laat de creatie van zijn populaire geuren niet aan het toeval over en daarom krijgen alleen de beste en meest gerenommeerde parfumeurs van onze tijd de opdracht om ze te creëren. Gerenommeerde talenten die al naam hebben gemaakt en tot de groten der aarde behoren. Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat elke geur uniek is en de enorme standaard van het merk voor honderd procent kan waarmaken.

Voor de elegante signatuurgeur van het merk, Woman Eau de Parfum, werkten twee van deze uitzonderlijke kunstenaars hand in hand: Amandine Clerc-Marie en Michel Almairac, wiens handschrift ook de bron was van de 2012 See by Chloé. Elk van hen bracht zijn eigen ideeën en achtergronden op tafel - geen wonder dat de Chloé-geur sinds zijn introductie een vaste plaats heeft ingenomen in onze Top 10 van geuren voor vrouwen.

Almairac heeft al geuren ontwikkeld voor vele grote parfumhuizen. Hij ziet elke creatie als een grote uitdaging en houdt ervan om zijn creativiteit de vrije loop te laten. Hij is altijd op zoek naar nieuwe geurbouwstenen en indrukken om zichzelf en zijn kunst te ontwikkelen. Geboren in Grasse, de parfumhoofdstad van de wereld, raakte hij al op jonge leeftijd vertrouwd met de industrie en voelde hij zich er magisch toe aangetrokken - een feit dat vandaag de dag nog steeds zijn passie aanwakkert en in sommige van de Chloé-geuren terug te vinden is.

Als het gaat om de andere sensuele Chloé geuren, kunt u ook beroemde namen uit de industrie lezen als u leest over de makers van de geuren: zo werkten Nathalie Gracia-Cetto en Louise Turner samen aan de bloemige Chloé Love, Chloé uit 2010, terwijl Anne Flipo verantwoordelijk was voor de Chloé Love Story uit 2014.

De commercials voor de verleidelijke Chloé geuren

De Chloé-vrouw is meestal geënsceneerd als een jonge, blonde schoonheid: Een onberispelijke teint, grote ogen en volledige lichtheid onderscheiden haar. Zo betovert ze met een meisjesachtige en onschuldige houding, maar straalt ze toch aantrekkingskracht uit. Chloé is een vrouw die natuurlijkheid en gratie verenigt en zo het hart van de man sneller doet kloppen.

Dit meisjesachtige karakter is ook terug te vinden in de creatie van de prachtige flacons. Fijne kleuren en geribbeld glas maken de vaten direct herkenbaar als een van de populaire flacons. Sommige van hen krijgen nog steeds de finishing touch door een strik om de flessenhals te binden in dezelfde kleur als de geur.

Het Finse model Suvi Koponen werd gekozen voor een campagne voor Chloé Woman. De blonde schoonheid is de ideale cast voor de jonge Chloé, want zij belichaamt met haar zorgeloze manier van werken precies de essentie van het bedrijf, maar met haar discipline en werklust kan zij ook de sterke kant van een vrouw aan de buitenwereld laten zien.

In de stijlvolle promotieclip ziet u Suvi Koponen genieten van een zorgeloze dag thuis: Ze neemt een uitgebreid bad, bladert door actuele modetijdschriften en danst zorgeloos door haar lichte appartement. 

Compleet anders, maar niet minder smaakvol, is de commercial voor Chloé Roses de Chloé parfum. Het artistieke meesterwerk is gemaakt door het Franse choreografengezelschap "Ik zou nooit een danser kunnen zijn". Het toont dansers in beige, delicate jurken die dansen in de formatie van een roos, als eerbetoon aan de meerlagige bloem. Deze geur is van de markt gehaald in 2020.

Chloé-badlijnen maken het parfumassortiment compleet

Als u uw favoriete geur van de Chloé Eau de Toilette en Eau de Parfumcreaties wilt integreren in uw dagelijkse verzorging, kunt u zich verheugen op de andere badlijnen van het huis. Want het bedrijf biedt ook een selectie van ondersteunende verzorgingsproducten aan bij een deel van haar parfums.

Ervaar de hydraterende werking van de bodylotion voor Chloé Woman Eau de Parfum op uw eigen huid. De bodylotion is ook geschikt voor alle huidtypen en ondersteunt de geur van het parfum. Natuurlijk kan de Chloé Body Lotion ook op zichzelf worden gebruikt om het lichaam een delicaat parfum te geven.

Naast bodylotions biedt Chloé ook sprankelende douchegels die elk begin van de dag in een sensuele geurbeleving veranderen. Tot slot ronden frisse deodorants het gamma van de Chloé-geurlijnen af. Kijk uit: Bij speciale gelegenheden zoals Kerstmis of Moederdag vindt u van tijd tot tijd ook hele geursets in de aanbieding.

De Chloé-geurensets bevatten altijd de geur zelf en minstens één van de extra producten, maar zijn in combinatie met elkaar iets goedkoper. In de mooie verpakking waarin ze worden geleverd, zijn ze een echte blikvanger en altijd een geweldig cadeau-idee voor trendbewuste vrouwen.