Gucci - Geïnspireerd door pure luxe!
Het modehuis Gucci is een internationaal bedrijf met zijn oorsprong in Florence, Italië. Gucci kan terugkijken op een zeer lange bedrijfsgeschiedenis: het luxebedrijf werd al in 1921 opgericht, aanvankelijk als fabrikant van lederwaren met een kleine bagagewinkel. De oprichter Guccio Gucci had het idee om deze winkels te openen in zijn tijd in Londen. Guccio Gucci bracht er enige tijd door terwijl hij in het Savoy Hotel werkte en genoot van het luxueuze leven van de Britse aristocratie. Hun gedistingeerde en elegante levensstijl was de bron van zijn inspiratie.
Gucci - De vroege jaren
Gucci's doel was om deze luxueuze stijl te combineren met zijn vakmanschap om iets nieuws en unieks te creëren waar mensen van zouden genieten. Gucci's reputatie en succes groeiden in het begin snel. Zijn collecties, waarvan de meeste geïnspireerd waren door de paardensport, werden goed ontvangen door Italiaanse klanten. De aristocratische paardenliefhebbers moedigden Gucci aan om het onmiskenbare rustelmotief te creëren en gaven de voormalige zadelmaker een enorme populariteit, die de komende jaren verder zou groeien. Het snaffle motief is nog steeds een populair symbool van het Italiaanse modemerk en belichaamt een absolute designesthetiek.
Gucci heeft creativiteit en aanpassingsvermogen
Ten tijde van de fascistische dictatuur in Italië was het natuurlijk uiterst moeilijk om aan buitenlandse importen te komen, waardoor Gucci ook te lijden had onder een gebrek aan middelen. Toch bleef hij aan zijn collecties werken en koos hij voor alternatieve materialen zoals hennep, linnen en jute. De handtas met het bamboe handvat, dat vandaag de dag nog steeds een echte klassieker onder de Gucci-accessoires is, werd ook in de loop van dit project gecreëerd en die veel sterren en celebrities graag in het openbaar dragen.
In de jaren vijftig werd Guccio's creativiteit opnieuw geïnspireerd door de paardensport: De groen/rood/groen/groene kleurencombinatie, de traditionele kleuren van de zadelomtrek, werd een ander handelsmerk van Gucci. Aangemoedigd door het succes van de nieuwe kleurencombinatie begint Gucci winkels te openen in Milaan en New York. De internationale aanwezigheid van het bedrijf wordt een symbool van moderne luxe.
Na het overlijden van Guccio Gucci in 1953 gaat het management van het bedrijf over op zijn vier zonen Aldo, Vasco, Ugo en Rodolfo.
De weg naar de modetop
Gucci's inmiddels wereldberoemde producten zijn vooral populair vanwege hun tijdloze design. Sterren en stijliconen zoals Jackie Kennedy en Liz Taylor dragen de luxueuze tassen van Gucci, en een zijden sjaal met een bloemmotief is speciaal ontworpen voor Grace Kelly. Maar zelfs op het hoogtepunt van zijn succes hield Gucci niet op: slechts tien jaar later werd de in elkaar grijpende G ontworpen als een ander representatief logo voor het bedrijf en werd het netwerk van vestigingen in het buitenland uitgebreid onder leiding van Aldo Gucci. De mix van innovatieve durf en uitstekende Italiaanse kwaliteit en vakmanschap heeft Gucci tot een van de top internationale modehuizen gemaakt. Gucci hield zijn eerste modeshow in 1981 in Florence.
In 1982 werd het bedrijf een naamloze vennootschap, wat betekende dat het voormalige familiebedrijf in de jaren negentig volledig in handen kwam van Investcorp, een investeringsmaatschappij. Maar zelfs deze ommekeer heeft op de lange termijn geen invloed gehad op het bedrijf. Met Tom Ford als creatief directeur werd het luxemerk steeds provocatiever en juist deze mix van traditie en innovatie werd bijzonder goed ontvangen door de sterren en de modewereld. In 1998 werd het bedrijf onder leiding van Domenico De Sole zelfs uitgeroepen tot Europese onderneming van het jaar.
Gucci's reputatie is zijn naam ver vooruit en iedereen die het hoort, weet dat het glamour en charme combineert met hoogwaardig vakmanschap en design. Dit geldt zowel voor de dames- en herenmode en -accessoires als voor de geuren van het merk. Dit komt omdat het bedrijf zich inzet voor het behoud van traditie en het toevoegen van moderne elementen om een perfect gemiddelde te creëren. Dit heeft ook zijn vruchten afgeworpen. Volgens een studie van de Nielson Company is Gucci, nu gevestigd in Zwitserland, zelfs het meest gewilde luxemerk wereldwijd.
Gucci's populairste damesgeuren
Gucci Guilty
Gucci Guilty is waarschijnlijk een van de meest elegante en luxueuze geuren voor vrouwen. De fles alleen al is een droom in goud. Schuldig is een sensuele bloemengeur, samengesteld met exquise aroma's en een sensuele bloemengeur.
Het begint met een frisse topnoot van perzik en mandarijn, die met een vleugje rozenpaprika de juiste pizzazz krijgt. De hartnoot van lila en geranium geeft het parfum zijn vrouwelijke en sensuele karakter. Patchouli en amber ronden de olfactorische ervaring af en maken Gucci Guilty schuldig aan verleiding.
Gucci Première
Niemand minder dan de prachtige Blake Lively is het gezicht van de reclamecampagne van deze Gucci geur. De jonge actrice belichaamt de boodschap van de twee Première geuren perfect, want voor haar is een geur zelfvertrouwen in een fles.
Gucci Première is een vrouwelijke geur die bijzonder betoverend is met zijn harmonieuze boeket bloemen. De balans tussen jasmijn en Bulgaarse roos contrasteert met een delicate freesienoot om een dynamische, vrouwelijke geur te creëren. De lichte eau de toilette is de ideale geur voor de dag, terwijl de intensere eau de toilette meer geschikt is voor de avond.
Gucci Bamboo
Een van Gucci's bekendste design symbolen, bamboe, inspireert de nieuwe bamboe geur. Bamboe is met zijn gratie en kracht het perfecte symbool van de huidige Gucci-vrouw. Ondanks haar zelfvertrouwen en kracht is de Bamboe-vrouw zich aanpasbaar en confronteert ze gemakkelijk met veranderingen in het leven.
Het parfum karakter van Gucci Bamboe is zacht en intens tegelijkertijd, perfect een weerspiegeling van de harmonieuze tegenstrijdigheid van de Gucci Bamboe vrouw.
Gucci Mémoire d'une Odeur
In het Capitolijnse Museum van Rome is de aankondiging geweest van de Mémoire d'une Odeur. Een geur voor zowel mannen als vrouwen.
Het parfum is bedoeld om genderneutraal, tijdloos en luxe te zijn en werd daarom getrakteerd op een Glen Luchford-shot campagne onder leiding van Harry Styles.
Elegante geurklassiekers voor mannen
Gucci Guilty pour Homme
Voor de zelfverzekerde en sterke man is Gucci Guilty Pour Homme precies de juiste geur. De Eau de Toilette straalt een elegante charme uit die de onbevreesde Gucci-man omhult die alle gevaren van het leven beheerst. De samenstelling van frisse aroma's voegt een jong, avontuurlijk karakter toe aan de geur.
De kruidige topnoot, bestaande uit lavendel, basilicum, bergamot, citroen en gember, contrasteert met de meer gepassioneerde hartnoot, bestaande uit geranium, jasmijn, patchoeli, piment, roze peper, sandelhout en cederhout. Aan het eind blijft de uiterst mannelijke grondtoon over die boeiend is met zware, expressieve akkoorden zoals amber, muskus, salie, tonkaboon, vanille en wierook.
Net als de geur is de fles Guilty Pour Homme parfum zeer mannelijk en elegant. De met elkaar verweven G - een van Gucci's designsymbolen - siert het midden van de eenvoudige rechthoekige fles.
Guilty Pour Homme is een onderscheidende mannengeur die in september 2016 op de markt is gebracht. De acteur en zanger Jared Leto is het gezicht van de campagne die zich 's nachts overgeeft aan de onweerstaanbare Gucci Guilty in Venetië.
Gucci Made to Measure
De Gucci Made To Measure is gemaakt door creatief directeur Frida Giannini, speciaal voor de man met de hoogste eisen.
Made to Measure's kruidige oosterse geur laat zeker een blijvende indruk achter. Gucci's mannengeur is samengesteld met veel aandacht voor detail. Net als bij Gucci's Made-to-Measure pak, zijn de afzonderlijke componenten van de Made-to-Measure geur in honderden stappen fijn afgesteld en geperfectioneerd.
De topnoot opent met een fruitige bloemige samenstelling van bergamot, orgaangenenbloesem, lavendel en anijs, die doet denken aan het gevoel van een handgemaakt pak. Het hart van nootmuskaat, waterlelie, jeneverbes, pruim en kaneel is weelderig en onconventioneel, maar geeft tegelijkertijd de geur elegantie en mannelijkheid. De basisnoot van Cistus Labdanum, patchoeli, leer en amber is de kern van de geur. Zoals met de meeste Gucci geuren, is patchoeli de handtekening van de geur. De Made to Measure parfumsamenstelling kleedt de elegante Gucci-man als een pak en geeft het unieke gevoel van luxe.