Cartier

Cartier

Het Maison Cartier is een Frans bedrijf van de Zwitserse luxegroep Richemont, die hoogwaardige horloges en sieraden in het luxe segment produceert. Het bedrijf werd opgericht in 1847. Maar het luxelabel biedt niet alleen luxueuze juwelen aan - ook parfum- en verzorgingsproducten behoren al enkele jaren tot het repertoire van het Franse label. 

Meer: Informatie over Cartier

 
van de 20 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-20 van de 20 Producten

    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
    • Gratis thuisbezorgd Vanaf € 40,-
    • Is het een cadeautje? Gebruik de luxe inpakservice
    • Voor 23:45 uur besteld Morgen in huis
    • Gratis samples Bij iedere bestelling
van de 20 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-20 van de 20 Producten

Cartier online bestellen

Het Maison Cartier is een Frans bedrijf van de Zwitserse luxegroep Richemont, die hoogwaardige horloges en sieraden in het luxe segment produceert. Het bedrijf werd opgericht in 1847. Maar het luxelabel biedt niet alleen luxueuze juwelen aan - ook parfum- en verzorgingsproducten behoren al enkele jaren tot het repertoire van het Franse label. 

Meer: Informatie over Cartier

 

Cartier - de luxueuze geuren van het traditionele Franse merk

Het huis Cartier is een Frans bedrijf dat deel uitmaakt van de Zwitserse luxegroep Richemont, die hoogwaardige horloges en juwelen in het luxesegment produceert. Het bedrijf werd opgericht in 1847. Maar het luxelabel biedt niet alleen luxueuze juwelen aan - sinds enkele jaren behoren ook parfum- en verzorgingsproducten tot het repertoire van het Franse label. Ontdek de spannende Cartier parfums bij Parfumerie.nl!

Cartier - De geschiedenis van het bedrijf

In 1847 legde Louis-Francois Cartier de eerste steen voor de luxegroep in Parijs, zoals we die nu kennen, door het juwelenatelier van zijn meester over te nemen. Zijn handgemaakte sieraden werden al snel een groot succes, zodat hij enkele jaren later zelfs werd benoemd tot hofleverancier aan het Franse keizerlijke hof. Nadat zijn zoon Alfred en zijn kleinkinderen Louis, Pierre en Jacques bij het bedrijf kwamen, werd Cartier steeds succesvoller. In 1899 verhuisde Cartier naar de Rue de la Paix, een prestigieuze en beroemde straat in Parijs die beroemde mensen uit de hele wereld aantrok. De drie broers creëerden een rijk in Parijs dat zich richtte op de buitenlandse markt.

Al snel werden horloges aan het assortiment toegevoegd en na de opening van het eerste filiaal in Londen in 1902 werd Cartier ook hofleverancier van de Engelse koninklijke familie. In 1907 maakte het bedrijf de sprong naar Rusland, nadat Pierre en Louis in 1904 al naar Rusland waren gereisd. Het land fascineerde hen en inspireerde hen tot talrijke creaties. Ze slaagden er al snel in de Russische keizerlijke familie en de aristocratie voor zich te winnen. Cartier begon een netwerk op te bouwen van contacten uit de hele wereld, dat zich uitstrekte tot de meest invloedrijke prinsen van het Indiase subcontinent. Gefascineerd door hun expertise en unieke stijl, vertrouwden de Maharadja's de Cartiers kostbare edelstenen toe, die werden omgevormd tot adembenemende juwelen. Dit was het begin van de spannende verbinding met India, waar in 1911 eindelijk een winkel werd geopend. In 1909 werd de eerste Cartier-winkel in Amerika geopend - op Fifth Avenue in New York. Er werd een geheel nieuwe klantengroep van rijke industriëlen en financiers gecreëerd, waar Broadway-sterren, acteurs en uiteindelijk Hollywood-sterren zich bij aansloten. Uitzonderlijke persoonlijkheden die de schittering van het Maison altijd hebben gewaardeerd. Cartier wordt vandaag de dag nog steeds beschouwd als een van de meest nobele luxemerken in de juweliersbranche. Klassiekers zoals de "Trinity" ring uit 1918 en de "Pantherring" uit 1935 vormden het ongelooflijke succes van het bedrijf. Sinds 1997 maakt Cartier deel uit van de Zwitserse Richemont Groep.

Cartier - De juwelier van koningen

"Cartier - Juwelier van Koningen, Koning van de Juweliers. «

Deze naam van koning Edward VII beschrijft perfect de bijzondere band tussen Cartier, de koninklijke families en de aristocraten van de hele wereld, die sinds het begin van de 20e eeuw bestond. Tussen 1904 en 1939 ontving Cartier vijftien patentbrieven, waardoor het Maison de officiële leverancier werd van de belangrijkste koninklijke families in Europa en de wereld. De orders waren voor de productie van kostbare sieraden, schitterende kettingen en kostbare tiara's. In 1909 produceerde het Maison een tiara met diamanten en saffieren voor de Groothertogin Maria Pavlovna van Rusland. Andere opmerkelijke creaties zijn een rankentiara, gemaakt in 1910, die door Elizabeth, koningin van België, in 1912 werd aangekocht, en de tiara van koningin Victoria-Eugenie van Spanje uit 1920

Cartier was ook getuige van koninklijke en prinselijke geliefden en creëerde prachtige sieraden om deze liefde te vieren, zoals die van de hertog en hertogin van Windsor (1947), prins Rainier III van Monaco en Hollywoodactrice Grace Kelly. Hun liefde werd verzegeld met een Cartier verlovingsring, gezet met een enorme diamant. Bij haar huwelijk met prins William in 2011 droeg Kate Middleton een Cartier-tiara uit 1936, al gedragen door koningin Elizabeth en prinses Margaretha. Uitzonderlijke ringen, tiara's en sieraden ensembles illustreren de uitzonderlijke band die Cartier met deze grote historische figuren onderhoudt.

De Panter - Het handelsmerk van Maison Cartier

Als zijn handelsmerk heeft de panter altijd geregeerd over Cartier's meesterlijke creaties. Het verscheen voor het eerst op een polshorloge uit 1914 waarvan de steenzetting het patroon van de vacht van het dier weergeeft. Jeanne Toussaint, een nauwe medewerker van Louis Cartier, die de bijnaam "La Panthère" droeg, gaf de roofkat zijn plaats in de collecties. Met haar vrouwelijke elegantie, haar onafhankelijkheid en haar temperament maakte ze een enorme indruk op de creaties van het huis. Cartier was de eerste juwelier die de vrouwelijkheid uitdrukte via de metafoor van de panter en verscheen in vele creaties.

In 2014 werd het merkembleem eindelijk gereproduceerd in een parfum: Cartier La Panthère Eau de Parfum voor vrouwen. Het parfum is geïnspireerd op de gratie en sierlijkheid van het dier. Vrouwelijk, bloemig en houtachtig, het parfum vult de kamer. Een geur die de huid zacht streelt en onweerstaanbaar is. Delicaat, vrouwelijk en toch wild en onvoorspelbaar tegelijk: een geur vol passie en sensualiteit. Deze unieke geurcreatie brengt de vrouwelijkheid van haar drager nog meer naar voren en maakt haar zo onweerstaanbaar. In de topnoot zetten fruitige tonen van aardbei, rabarber en gedroogd fruit de toon. In de hartnoot is de bloemige betoverende geranium boeiend en in de basisnoot komen houtachtige nuances van eikenmos en muskus tot hun recht, wat La Panthère zijn unieke signatuur geeft

Cartier Parfum: pure elegantie en passie

Naast de reeds genoemde La Panthère geur bestaat de parfumcollectie van het Franse luxe huis uit andere verfijnde dames- en herengeuren. Bijvoorbeeld de Cartier Pasha Edition Noire Eau de Toilette voor mannen, een aromatische eau de toilette met buitengewone geuren: Lavendel, mandarijn en munt vormen de fruitige bloemige topnoot, koriander en Braziliaans rozenhout het extravagante hart en oosterse patchoeli en sandelhout de aromatische basis. De Cartier Déclaration heeft ook een frisse creatie, met nuances van cederhout, citrus en roze fruit.

Cartier Roadster (uit de handel) is een onderscheidende, frisse mannengeur van het label, gelanceerd in 2008. Sportief en mannelijk, maar toch doelgericht en elegant. Roadster is een moderne geur die overtuigt met krachtige geurnuances. Munt, lavendel en bergamot zorgen voor een fruitige, pittige topnoot. De hartnoot wordt gedomineerd door noten van hout en gepeperde munt, die de eau de toilette een zekere kruidigheid geven. De basisnoot bestaat uit een exotisch-oriëntaal boeket van kasjmierhout, eikenmos, cumarine, lavendel, patchoeli en vanille, wat de geur een fascinerende ervaring maakt. De langwerpige glazen flacon is sportief en elegant. Glas en edele zilveren tinten domineren het sportieve design van de geur. Net als de geur zelf, belichaamt de flacon een buitengewoon type man die waarde hecht aan stijl en een elegante levensstijl. De eau de toilette is in 2008 ontworpen door de Franse parfumeur Mathilde Laurent. Met Roadster heeft ze een stijlvol en mannelijk parfum gecreëerd dat de waarden van het traditionele Franse merk perfect belichaamt. Er zijn ook een aftershave, een deodorantstift en -spray en een douchegel verkrijgbaar - perfect voor actieve, pittige mannen die een single-minded lifestyle nastreven maar toch op een speelse manier van hun vrijheid willen genieten.

Onvergelijkbare klasse: Maison Cartier

De luxueuze sieraden van Cartier zijn de stof waarvan de dromen van vrouwen over de hele wereld zijn gemaakt. Uitgebreid vakmanschap in combinatie met de zeldzaamste en mooiste diamanten en edelstenen ter wereld: het resultaat zijn adembenemende creaties die je versteld laten staan. Geen wonder dat veel geloften en verlovingen zijn verzegeld met een Cartier-ring. Een solitaire is een diamant die individueel op een ring is gezet als een centrale steen. Het is een belofte, de gelofte van een eeuwige liefde. De creatie van een solitaire is de zoektocht naar een perfecte harmonie tussen de zetting en de zorgvuldig geplaatste diamant. Elke individuele steen van een Cartier solitaire wordt geselecteerd door een Maison expert. De kleur en zuiverheid van elke aan Cartier aangeboden diamant worden aan strenge tests onderworpen. Elk facet wordt tot in detail onderzocht om er zeker van te zijn dat de steen vlekkeloos wordt geslepen. Het is de taak van de ontwerper om zich ten dienste te stellen van de steen en de perfectie ervan ten volle te benutten. Elke Cartier-creatie is een perfect kunstwerk waarachter veel werk en ontspanning schuilgaat. Ervaar de klasse van Cartier met een van de uitzonderlijke parfums van het huis. Ontdek het nu bij Parfumerie.nl.