• checkGratis bezorging
  • checkVoor 23:45 besteld, vandaag verstuurd
  • checkGratis samples
  • check55 jaar vertrouwd familiebedrijf met een fysieke winkel
star-full star-full star-full star-full star-full
Uitstekende reviewscore 9+
Givenchy
Hubert de Givenchy's legendarische beklimming naar de beroemde couturier begon in 1952, toen hij de deuren opende van zijn gelijknamige Parijse couturehuis. Geboren uit aristocratische wortels, Givenchy had een waardering voor traditie en neiging tot oneerbiedigheid. Dualiteit was zijn muze en zijn eerste collectie een bewijs hiervan. Zijn "Séparables" vond zowel de scheiding van vrouwen als de "casual chic" beweging uit en kondigde de komst van een nieuw tijdperk van bevrijde elegantie aan. Meer: Informatie over het merk Givenchy
checkGratis bezorging
checkVoor 23:45 besteld, vandaag verstuurd
checkGratis samples
checkGratis bezorging
checkVoor 23:45 besteld, vandaag verstuurd
checkGratis samples

Fascinerende geuren met traditie uit Givenchy

Givenchy is het Franse modebedrijf dat in 1952 werd opgericht door de getalenteerde modeontwerper Hubert de Givenchy. Het bedrijf staat vooral bekend om zijn haute couture en prêt-à-porter mode, maar ook als producent van hoogwaardige en luxe cosmetica en parfum creaties. Slechts vijf jaar na de oprichting van het bedrijf werd de parfumdivisie opgericht, die vandaag de dag nog steeds bestaat en nog steeds adembenemende geuren voor zowel mannen als vrouwen op de markt brengt.
Givenchy behoort nu tot LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), de marktleider in de luxegoederenindustrie, die de meeste rechten heeft op meer dan 60 luxemerken. Hubert de Givenchy zelf heeft sinds 1995 geen belang meer in het bedrijf en heeft zich teruggetrokken uit de activiteiten van Givenchy.

De stimulerende vrouwengeuren van Givenchy

Veel geuren voor dames zijn gemaakt door Givenchy, maar elk van hen wordt gekenmerkt door zijn eigen speciale samenstelling: Luxe geuren die de elegantie van elke vrouw accentueren en accentueren. Hoogwaardige en dure ingrediënten lopen door de hele geurpiramide en plaatsen de geur als een delicate sluier op de huid van de drager.
Onder zijn populaire klassiekers, die al vele jaren tot de meest gewilde geuren behoren, voegt elk haar nieuwe Givenchy geuren toe, die snel de markt veroveren en veel vrouwen verrukken. Zowel intensieve Eau de Parfums als iets lichtere Eau de Toilette varianten zijn er te vinden. Hieronder vindt u een selectie van de populairste Givenchy damesgeuren:

Ange ou Dèmon (2006)

Deze bijzonder vrouwelijke vrouwengeur van Givenchy is een adembenemende compositie gecreëerd in samenwerking met Olivier Cresp, Francoise Donche en Jean-Pierre Bethouart. Het brengt op een boeiende manier de twee contrasten tussen tedere onschuld en absolute goddeloosheid bij elkaar.
De zoete prelude van mandarijn, saffraan en tijm is nog steeds delicaat en kuis, maar de basis van rozenhout, vanille en tonkaboon onthult uiteindelijk de verborgen demon. De Givenchy Ange ou Démon brengt de polen van verleidelijke sensualiteit en onschuldige zuiverheid samen.

Dahlia Noir (2011)

Givenchy Dahlia Noir Met de Givenchy Dahlia Noir wordt elke vrouw goed geadviseerd: De bloemige compositie presenteert zich in de topnoot met een fruitige mix van mandarijn, perzik en citroen, die een harmonieuze melange vormen met de hartnoot van edele roos en kruidige roze peper. Deze Givenchy geur wordt afgerond met een succesvolle basisnoot van cederhout, sandelhout en amber.
Dit Givenchy parfum werd in 2012 aangevuld met een lichtere eau de toilette. Beide geuren werden gecreëerd door de beroemde parfumeur Francois Demachy en vormen samen een van Givenchy's meest gewilde geurseries. De transparante fles, waardoor de delicate roze vloeistof glinstert, speelt ook een rol.

Dahlia Divin (2014)

De Dahlia Divin is de nieuwste Givenchy vrouwengeur: een bijna goddelijke zongeur die bij elke druppel vrouwelijkheid prijst. Als een gouden draad combineert Givenchy's aantrekkelijke parfumerie de textielmode met de kunst van het parfumeren en benadrukt zo de gemeenschappelijke kenmerken ervan. Een geur die sensualiteit en speelsheid verenigt.
"Om de Dahlia Divin vrouw te belichamen, creëerde ik een delicate en betoverende geur die kleurrijke en sappige noten in evenwicht brengt, terwijl je tegelijkertijd gemakkelijk aan de kindertijd denkt. « (Francois Demachy, parfumeur)
In de topnoot straalt Givenchy Dahlia Divin eerst akkoorden uit van de gouden mirabella vrucht, waaraan in de hartnoot het sonore aroma van witte bloemen wordt toegevoegd. De diepe, veelbelovende basis wordt gekenmerkt door houtachtige noten van vetiver, sandelhout en patchoeli - een geur die voor altijd zal worden herinnerd.

L'Interdit (2018)

L'Interdit: een eerbetoon aan de gedurfde vrouwelijkheid. Verbied jezelf niets. Laat geen regels toe. Een uitnodiging om je conventie te trotseren en je eigenheid te omarmen.
Een witte bloemmotief met donkere noten die een gedurfde helderheid ontketenen die flirt met obscuriteit. De schokkende kant van chic. De eerste resoluut ondergrondse bloem, om de sensatie van het verbodene te ontdekken.
Geurnoten van Oranje bloesem, Jasmijn en Tuberose - Vetiver en Patchouli.

Elegante mannelijkheid: Givenchy mannengeuren

Zelfs de mannengeuren van het huis zijn niet ondergeschikt aan de parfums voor dames. Gedurfde en tijdloze moderne creaties voor echte heren die waarde hechten aan waarden en tradities. Mannen die zich bewust zijn van hun aantrekkingskracht op vrouwen en duidelijke doelen voor zich hebben, die zij met passie en toewijding nastreven.
Hier bij Parfumerie.nl vindt u een grote selectie van geuren voor mannen. Zowel oude klassiekers zoals Givenchy Pi uit 1999 als actuele noviteiten zijn in ons assortiment vertegenwoordigd. Hier ziet u een overzicht van de belangrijkste mannengeuren van het merk:

Pi (1999)

Givenchy Pi is een kruidige oosterse geur waarvan de iconische trapeziumvormige fles met de Griekse letter Pi op de voorkant perfect het mystieke karakter van de geur weerspiegelt. Het cultobject is ontworpen door de kunstenaar Serge Mansau, die ook verantwoordelijk is voor het ontwerp van andere Givenchy flessen.
Nuances van basilicum, dragon en mandarijn vormen de topnoot van de avontuurlijke geur, die bekoort door de akkoorden van guaiachout in het hart. Ceder, tonkaboon en zoete vanille maken uiteindelijk een einde aan de mannelijke samenstelling. De verleidelijke geur is ook verkrijgbaar als After Shave.

Gentlemen Only (2013)

De pittige-elegante Gentlemen Only is een van de nieuwste creaties van Givenchy. Met een basis van fijne wierook en komijn, onderscheidt het zich duidelijk van andere geuren en creëert het een individuele en verleidelijke uitstraling rond de drager. Sensueel maar toch ingetogen, Givenchy Gentlemen Only is een echte cavalier onder de geuren die sterke mannelijkheid en understatement perfect combineert.
In 2015 werd Givenchy Gentlemen Only Casual Chic gelanceerd, een nieuwe versie van de populaire eau de toilette. De sensuele topnoot van jeneverbes, kardemom en gember boeit onmiddellijk en is verfijnd met kostbare houtsoorten in het hart en de basisnoten.

Grote campagnes onderscheiden Givenchy geuren

Er zijn altijd bekende gezichten voor Givenchy die zich graag laten fotograferen voor het gerenommeerde merk. De actrice Liv Tyler, beroemd van de Lord of the Rings Triology, was ook Givenchy's reclame gezicht, net als de prachtige Amanda Seyfried, onder andere bekend van de verfilming van de wereldberoemde musical Les Miserables. Zanger en acteur Justin Timberlake is ook opgenomen in een van de Givenchy geurcampagnes.
De Amerikaanse uitzonderlijke zangeres Alicia Keys werd gewonnen voor de vrouwengeur Givenchy Dahlia Divin. Een stralende verschijning die op vele artistieke gebieden schijnt: de mooie zangeres heeft ook naam gemaakt als actrice, producent en auteur en heeft haar talent bewezen.
Alicia Keys werkte al met Givenchy voordat ze voor de camera verscheen als gezicht voor de vrouwengeur van het huis: veel outfits die ze droeg bij haar talloze concerten werden door het label op maat van haar gemaakt. In de campagnefilm voor de Dahlia Noir draagt ze ook een op maat gemaakte Givenchy jurk.
In een sierlijk Parijs appartement presenteert de schoonheid zich in dit gouden kleed, versierd met edelstenen en verheft haar elegantie. De goddelijke scène werd vastgelegd door regisseur Tim Walker. De muzikale begeleiding komt van Alicia Keys zelf, die ze speciaal voor de clip componeerde.
De hedendaagse gentleman voor de Givenchy Gentlemen Only Parfum campagne is waarschijnlijk de beste belichaming van de Australische acteur Simon Baker. In al zijn rollen verschijnt hij altijd als de stijlbewuste, moderne man die de dames met zijn luide grijns om zijn vinger kan wikkelen.
In de clip aan Givenchy Gentlemen Only Parfum worden de waarden van het merk Givenchy getoond door directeur Peter Lindbergh: Courtesy, nonchalantheid en elegantie. Baker loopt door de straten van New York bij regenachtig weer. Wind en weer kan hem geen kwaad. Als hij uiteindelijk besluit om zijn paraplu op te zetten, doet hij dat alleen maar om hem aan een vreemde te geven om haar te beschermen tegen het natte.
Simon Baker staat ook weer voor de camera voor het vervolggeur Givenchy Gentlemen Only Casual Chic. Je ziet hem op de fiets langs een weg rijden, het voetpad ernaast wordt geblokkeerd door een bouwplaats en vormt een onoverkomelijk obstakel voor een onbekende voorbijganger. Zonder verdere omhaal stopt Baker en rijdt haar rond op zijn fiets. Al bij de volgende kruising lijkt de situatie zich te herhalen.

Het leven van Hubert de Givenchy

De oprichter van het bedrijf, Hubert de Givenchy, komt uit een vooraanstaande adellijke familie in Frankrijk. Hij werd geboren in 1927 in Beauvais en ontwikkelde zijn passie voor mode op tienjarige leeftijd. Op de wereldtentoonstelling in Parijs besloot Givenchy ontwerper te worden en hield hem vast.
Hubert de Givenchy schreef zich in aan een kunstacademie en ging vervolgens aan de slag als ontwerper voor verschillende groten in de industrie, zoals Elsa Schiaparelli. In 1952 opende hij eindelijk zijn eigen studio, die ondanks de goedkope materialen veel aandacht trok, zodat hij snel een grote en invloedrijke klantenkring kon opbouwen.
Zijn mode was vooral populair vanwege zijn opvallende kleuren en de ongebruikelijke motieven die hij op de materialen drukte. Na zijn eerste successen richtte Givenchy zich uiteindelijk op steeds geavanceerdere materialen. Decennialang voorzag hij de actrice Audrey Hepburn van exclusieve ontwerpen, zowel privé als voor haar filmrollen.
De jurk Hepburn droeg in Breakfast at Tiffany's werd geveild in 2006 en is sindsdien beschouwd als de duurste jurk in de filmgeschiedenis. Naast Audrey Hepburn was Jackie Kennedy Onassis ook een van zijn bewonderaars, wiens jurk werd gemaakt voor de begrafenis van haar man, de Amerikaanse president John Kennedy, Givenchy.