Chopard

De toenmalige 24-jarige Louis-Ulysse Chopard richtte in 1860 in het Zwitserse Sonvilier een kleine horlogemaker op. Chopard was een capabele zakenman die naar Oost-Europa, Scandinavië en Rusland reisde om zijn zakhorloges bij de elite te promoten. De bewegingen van zijn kleine manufactuur waren toen al overtuigend door hun hoge precisie en betrouwbaarheid. Aanvankelijk nam de zoon van de oprichter, Paul Louis Chopard, de Chopard-fabriek over en verhuisde het hoofdkwartier van het bedrijf naar Genève om dichter bij het duurdere cliënteel te staan.

Meer: informatie over Chopard

 
van de 2 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-2 van de 2 Producten

van de 2 producten
Van hoog naar laag sorteren

1-2 van de 2 Producten

Chopard online bestellen

De toenmalige 24-jarige Louis-Ulysse Chopard richtte in 1860 in het Zwitserse Sonvilier een kleine horlogemaker op. Chopard was een capabele zakenman die naar Oost-Europa, Scandinavië en Rusland reisde om zijn zakhorloges bij de elite te promoten. De bewegingen van zijn kleine manufactuur waren toen al overtuigend door hun hoge precisie en betrouwbaarheid. Aanvankelijk nam de zoon van de oprichter, Paul Louis Chopard, de Chopard-fabriek over en verhuisde het hoofdkwartier van het bedrijf naar Genève om dichter bij het duurdere cliënteel te staan.

Meer: informatie over Chopard

 

Chopard - Pure luxe sinds 1860

De toenmalige 24-jarige Louis-Ulysse Chopard richtte in 1860 in het Zwitserse Sonvilier een kleine horlogemaker op. Chopard was een capabele zakenman die naar Oost-Europa, Scandinavië en Rusland reisde om zijn zakhorloges bij de elite te promoten. De bewegingen van zijn kleine manufactuur waren toen al overtuigend door hun hoge precisie en betrouwbaarheid. Aanvankelijk nam de zoon van de oprichter, Paul Louis Chopard, de Chopard-fabriek over en verhuisde het hoofdkwartier van het bedrijf naar Genève om dichter bij het duurdere cliënteel te staan.

In 1903 richtte Karl Gotthilf Scheufele uit Pforzheim zijn juwelenhorlogemerk "Eszeha" op, dat pas 60 jaar later, in 1963, aan belang won door de nakomelingen waarvan de wegen elkaar kruisten. Zij richtten een gezamenlijke onderneming op, die ook in 1963 werd verkocht aan de Duitse juwelier Karl Scheufele, die vandaag de dag nog steeds de eigenaar is.

De handelsmerken van het bedrijf zijn toen, net als nu, creativiteit, onafhankelijkheid, respect, innovatie en een gevoel van uitstekende kwaliteit. Karl Scheufele werkte samen en consequent met zijn vrouw om ervoor te zorgen dat zowel de nu beroemde Chopard horloges als de Chopard juwelen in de hogere klasse bij iedereen bekend waren. Vandaag de dag staat het Chopard label voor uitzonderlijke horloges zoals polshorloges en chronografen, hoogwaardige juwelencollecties zoals ringen, kettingen, kettingen en oorbellen, en Chopard-accessoires.

Voor de grote opmars viel Chopard diep...

In de jaren zeventig kreeg de Chopard-fabriek te maken met een ramp als gevolg van de kwartscrisis, zodat de productie moest worden stopgezet en het personeel moest worden ontslagen. In het midden van de jaren negentig slaagde Chopard er echter in zichzelf te doen herleven en werden de beroemde L.U. Chopard horloges geboren. Ook nu nog wordt de gehele productie uit één hand gemaakt, wat ook bijdraagt aan het essentiële succes van de Chopard-collectie. Zo is de eigen werkplaats verantwoordelijk voor de vervaardiging van het uurwerk, terwijl een team van ontwerpers de ideeën daarvoor ontwikkelt. De familie Scheufele heeft echter altijd het laatste woord in de vormgeving. Zo is dochter Caroline verantwoordelijk voor de sieraden in de Haute Joaillerie serie en zoon Karl-Friedrich voor de kostbare horlogeserie in de L.U.C. modelreeks. De Scheufele-familie stelt hoge eisen aan het design en de elegantie in combinatie met hoge kwaliteit en innovatieve ideeën. Chopard heeft in 2007 ook drie patenten geregistreerd voor het eerste automatische chronograafuurwerk.

Parfumcreaties van Chopard

Sinds 1991 produceert het bedrijf Chopard ook parfums, die worden beschouwd als edele en exclusieve luxeparfums. Net als mooie juwelen zijn de Chopard parfums ontworpen om de essentie en de schoonheid van vrouwen te benadrukken. Net als de juwelencreaties, combineren Chopard geuren een hoge kwaliteit met exclusiviteit. Er wordt veel belang gehecht aan fijne composities met hoogwaardige ingrediënten om tot een perfect parfum te komen. De geuren van Chopard verrassen met weelderige, ongecontroleerde sensualiteit en warmte. Bijvoorbeeld het parfum Casmir, dat wordt beschouwd als een klassieker onder de vrouwengeuren. Chopard Casmir is omgeven door een kruidige, warme en, zoals de naam al doet vermoeden, oosterse geur. Het is een parfum voor de speciale gelegenheid, maar het wordt ook gedragen door vrouwen als een dagelijkse geur om elke dag iets bijzonders te geven.