• checkGratis bezorging
  • checkVoor 23:45 besteld, vandaag verstuurd
  • checkMeer dan 2 miljoen tevreden klanten
  • check55 jaar vertrouwd familiebedrijf met een fysieke winkel
4.7 out of five star rating on Trustpilot 4.7(24.000 beoordelingen)

Retourneren & Ruilen

Mag ik mijn artikelen retourneren?

Ja, je hebt het recht om je aankopen te retourneren onder bepaalde voorwaarden. We hanteren een ruime bedenktijd van 100 dagen die ingaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode dien je het retourproces in gang te zetten. Daarna heb je nog 100 dagen om het product daadwerkelijk te retourneren.

Je artikel kan retour worden gestuurd als aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Het artikel is binnen de termijn van 100 dagen na ontvangst geretourneerd.
  • Het artikel zit in de originele verpakking.
  • Het artikel is onbeschadigd.
  • Het artikel is ongebruikt.
  • De verzegeling of sealing is niet verbroken (i.v.m. hygiëne).

Artikelen die je niet kunt retourneren:

  • Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om terug te sturen en waarvan de verzegeling/sealing is verbroken.
  • Producten die gepersonaliseerd zijn.

Gedeeltelijke terugbetaling:

Je aankoopbedrag wordt niet volledig terugbetaald in onder andere de volgende gevallen:

  • Het artikel vertoont gebruikersschade.
  • De originele verpakking ontbreekt.

Je bent alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen die het resultaat is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Voor meer informatie over ons duurzaamheidsbeleid en waarom we retourneren op deze manier aanpakken, verwijzen we je graag naar onze pagina over duurzaamheid.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?

Retourneren bij ons is een eenvoudig proces als je de volgende stappen volgt:

Stappenplan voor retourneren:

  1. Toegang tot Retourportal: Ga naar onze retourportal (link) en volg de instructies voor het aanmelden van je retour.

  2. Verpakking: Gebruik een stevige verpakking om het product veilig te retourneren. Zorg ervoor dat het product goed beschermd is tegen mogelijke beschadigingen tijdens het transport.

  3. Retourformulier: Voeg het retourformulier toe, dat je per e-mail ontvangt. Zonder dit formulier kan de verwerking van je retour vertraging oplopen.

Na het retourneren:

  • Bevestiging: Binnen 10 werkdagen na ontvangst van je retourpakket sturen we je een bevestigingsmail.

  • Terugbetaling: Het volledige aankoopbedrag, exclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 100 dagen teruggestort. Als je hebt betaald met een giftcard, ontvang je ook je terugbetaling in de vorm van een giftcard.

  • Klarna: Als je hebt gekozen voor betaling via Klarna, passen we je factuur aan.

Let op:

  • Niet aangemelde retouren: Retouren die niet zijn aangemeld via onze retourportal kunnen €9,95 aan verwerkingskosten met zich meebrengen.

Retouradres: Stuur je retourpakket naar het volgende adres: Parfumerie.nl Polarisavenue 35 2132 JH Hoofddorp

  • Europees modelformulier: Je hebt ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping, maar dit is niet verplicht.

Door deze stappen te volgen, zorgen we samen voor een soepel en efficiënt retourproces.

Moet ik betalen bij retourneren?

Ja, de verzendkosten voor het retourneren van producten zijn voor je eigen rekening. Dit betekent dat je zelf de kosten draagt voor het versturen van het pakket terug naar ons retouradres. De exacte kosten kunnen variëren afhankelijk van de vervoerder die je kiest en het gewicht en de grootte van het pakket.

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?

Zodra we je retourzending hebben ontvangen en verwerkt, sturen we je een e-mail ter bevestiging. Het verwerken van retourzendingen duurt meestal tot 10 werkdagen vanaf het moment dat je het pakket hebt teruggestuurd.

Belangrijk Advies:

Het is sterk aan te raden om de trackingcode van je retourzending goed te bewaren. Dit is je bewijs van verzending en kan nuttig zijn in het geval van verlies of vertraging van het pakket. De retourzending valt namelijk onder je eigen verantwoordelijkheid en risico tot het moment dat we het pakket hebben ontvangen en verwerkt. Met de trackingcode kun je zelf de status en locatie van je retourpakket volgen, en heb je bewijsmateriaal mocht er iets misgaan.

Door zorgvuldig om te gaan met het verzendbewijs en de trackingcode, minimaliseer je het risico op problemen tijdens het retourproces.

Hoe snel is een retour verwerkt?

Binnen 10 werkdagen na ontvangst krijg je per e-mail een bevestiging dat we je retourpakket hebben ontvangen. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, maken we zo snel mogelijk over naar je rekening. Dit gebeurt uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping. Als je met een giftcard hebt betaald, krijg je je terugbetaling ook in de vorm van een giftcard. Heb je voor Klarna gekozen? Dan passen we je factuur voor je aan.

Let op: Als je je retour niet hebt aangemeld via onze retourportal (link), kunnen we je €9,95 aan verwerkingskosten in rekening brengen.